Що потрібно знати споживачу при отриманні/відправленні товару операторами поштового зв’язку

До управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області надходять звернення споживачів на невиконання чи неналежне виконання послуг операторами поштового зв’язку під час отримання/відправлення посилки.

З метою упередження конфліктних ситуацій, Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області скарг споживачів рекомендує, як споживачам так і надавачам послуг дотримуватися на сьогодні діючих правил та законів, що регулюють їх діяльність.

Хочемо зазначити, що при отриманні товару споживач має право на попередній огляд товару. Також споживач має можливість скористатися послугою «огляд відправлення/отримання» – це сервіс, який надає можливість споживачу (одержувачу) у відділенні, скористатись спеціально відведеним столом, або за адресою, перевірити вміст відправлення/отримання на умовах, які визначені їхніми центральними органами. Працівники даних установ передають споживачу (одержувачу) відправлення на огляд для перевірки його вмісту, попередньо розкривши упаковку. Для зручності огляд відправлення у відділеннях  здійснюється в місцях, позначених табличками «Перевірка відправлення», які забезпечені столом і розеткою 220Вт. Також працівник даних відділень знаходиться поряд зі споживачем (одержувачем) під час огляду відправлення для надання своєчасної допомоги та роз’яснення умов огляду. 

Максимальний час огляду відправлень не повинен перевищувати 5 хвилин на одне відправлення. Особливості огляду деяких видів відправлень Товари в упаковці, що мають характерний метод розкриття (блістерну упаковку, термозбіжну плівку, ламіновано-поліетиленову упаковку, металеві або паперові пломби, прошивку нитками, перфорацію), дозволяється оглядати лише на предмет цілісності заводської упаковки, але без її розпакування. 

Не рекомендується:

  • Зривати з упаковки та відправлення заводські, рекламні, інформаційні наклейки (виключення: наклейки, розміщені на упаковці комп’ютерної, електронної та оптичної продукції в місцях відкриття упаковки).
  • Використовувати витратні матеріали, що є у відправленні (наприклад, розпилювати парфумерію, тестувати косметичні засоби). Підключати сторонні прилади, носії інформації або механізми, які не є частиною відправлення (виключення: SIM-картки, навушники, елементи живлення).
  • Заливати паливно-мастильні матеріали або інші рідини у відправлення, які передбачають їх використання. 
  • Встановлювати паролі на електроприлади, які передбачають таку функцію (телефони, планшети, комп’ютери, ноутбуки тощо).

Якщо після огляду споживач (одержувач) задоволений якістю товару, що знаходиться у оператора поштового звязку, здійснює оплату вартості відправлення або наданої/отриманої послуги. А якщо після огляду споживач (одержувач) відмовляється отримувати відправлення, то працівники самостійно здійснюють запакування оглянутого відправлення. Грошові кошти споживачем (одержувачем) не сплачуються.

Слід зазначити, що під час огляду виявлено недостачу вмісту відправлення або його пошкодження, або відправлення було пошкоджено в процесі огляду, працівник допомагає споживачу (одержувачу) оформити Акт приймання-передачі, як підтвердження факту розбіжностей в якості та/або кількості отриманого відправлення, і заяву-претензію. Виконувати огляд відправлення за межами відділення (для відправлень, адресованих до відділень).

Тому, якщо дотримуватися всіх правил отримання/відправлення товару, то споживач захистить себе від неякісної послуги.

Якщо виникли питання щодо отримання/відправлення та надання неякісної послуги споживач має право звернутися за захистом своїх прав до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою вул. Берегова,24, м. Івано-Франківськ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *