До управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби Прикарпаття надходять звернення споживачів з проханням надати роз’яснення щодо оплати за повірку лічильників. Тож, хто має сплачувати за повірку лічильника, споживач чи постачальник води ?
Надання послуг з постачання води здійснюється виключно на договірних засадах. Згідно пунктів 25 та 26 Типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженого постановою КМУ від 05.07.2019 р. № 690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», виконавець здійснює обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку, зокрема його огляд, опломбування/розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодичну повірку засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла комерційного обліку, за рахунок плати за абонентське обслуговування.
Заміна і обслуговування, зокрема огляд, опломбування/розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодична повірка вузла (вузлів) розподільного обліку, здійснюються за рахунок споживача.
Статтею 1 Закону України «Про комерційний облік» визначені терміни вживаються в такому значенні:
- вузол комерційного обліку – вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом;
- вузол розподільного обліку – вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.
Зважаючи на вище викладене, можна дійти висновку, що за рахунок плати за абонентське обслуговування відбувається повірка будинкових засобів обліку води, а повірка квартирних лічильників проводиться споживачем за власний рахунок.