Затверджено
рішенням виконавчого комітету
Перегінської селищної ради
від 31 серпня 2021року № 96
І. Загальна частина
Показники Прогнозу сформовано на підставі положень Бюджетної декларації на 2022-2024 роки, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвику України, основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку Перегінської громади на 2022-2024 роки.
Прогноз є стратегічним документом планування показників бюджету Перегінської селищної територіальної громади на середньостроковий період і основою для складання проєкту бюджету на 2022 рік. З огляду на зазначене, метою Прогнозу є забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики на рівні громади, зокрема шляхом ефективного планування показників бюджету для досягнення цілей та пріоритетів розвитку Перегінської громади до 2025 року, серед яких надання якісних публічних послуг у середньостроковій перспективі.
Для досягнення мети прогнозу бюджету Перегінської селищної ради планується забезпечити виконання наступних завдань:
- підвищення рівня доступності та якості публічних послуг;
- забезпечення комфортності проживання мешканців громади;
- сприяння розвитку місцевої економіки;
- підвищення результативності та ефективності видатків бюджету;
- посилення бюджетної дисципліни та контролю за використанням бюджетних коштів;
- підвищення рівня відповідальності учасників бюджетного процесу.
Підвищення рівня доступності та якості публічних послуг очікується досягти шляхом поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, охорони здоров’я, реалізації реформ у відповідних галузях.
Для забезпечення комфортності проживання мешканців громади передбачається здійснити заходи, спрямовані на покращення умов інфраструктурного середовища та екологічного оточення.
Для забезпечення результативності та ефективності бюджетних видатків головним розпорядникам коштів рекомендується на регулярній основі здійснювати оцінку ефективності виконання бюджетних програм, що сприятиме підвищенню якості управління бюджетними коштами.
З метою підвищення рівня прозорості бюджетного процесу, а також доступності інформації про бюджет та бюджетний процес вживатимуться заходи щодо залучення громадян до процесу планування та виконання бюджету, використовуючи при цьому усі можливі механізми, в тому числі механізм «бюджету участі», який надає можливість кожному жителю громади брати участь в розподілі коштів селищного бюджету через розробку та реалізацію проєктів розвитку.
Прогноз містить цілі державної політики у відповідній сфері діяльності,
формування та реалізацію якої забезпечує головний розпорядник коштів бюджету Перегінської селищної територіальної громади, та показники їх досягнення на 2022 – 2024 роки у межах визначених граничних показників видатків та надання кредитів.
Виконання прогнозних показників бюджету в середньостроковому періоді дозволить:
- реалізувати цілі державної політики та місцевого розвитку, включаючи
покращення якості надання публічних послуг та комфортності проживання жителів громади;
- забезпечити передбачуваність та послідовність бюджетної політики;
- впровадити соціальні стандарти.
Для забезпечення результативності та ефективності бюджетних видатків головним розпорядникам коштів рекомендується на регулярній основі здійснювати оцінку ефективності виконання бюджетних програм, що сприятиме підвищенню якості управління бюджетними коштами.
Разом з тим, слід зазначити, що показники Прогнозу можуть перебувати під впливом потенційних чинників як макроекономічного середовища, так і прийняття нових рішень центральними органами влади.
Показники Прогнозу можуть змінюватись внаслідок:
- підвищення фактичних цін і тарифів на енергоносії понад рівень зазначений у Бюджетній декларації;
- прийняття центральними органами влади рішень, які призводять до збільшення видатків місцевих бюджетів, без передачі відповідного фінансового ресурсу на їх виконання;
- невиконання дохідної частини внаслідок обставин непереборної сили (карантинні обмеження, стихії тощо);
- фактичне перевищення рівня споживчих цін та цін виробників порівняно з рівнем, прийнятим у Бюджетній декларації;
- визначення міжбюджетних трансфертів (освітня субвенція, базова дотація, реверсна дотація, додаткові дотації) в обсягах, що не забезпечують фінансування установ на рівні, визначеному законодавством;
- зміни порядків використання трансфертів, що можуть в подальшому вимагати додаткових видатків з місцевих бюджетів.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюватиметься в рамках планових перевірок діяльності посадових осіб, відповідальних за розподіл та використання фінансового ресурсу бюджету.
ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку
Перегінська громада відноситься до найбільш лісових територій області – лісові угіддя займають 84% території громади або 55,5 тис. га, відповідно основним напрямком діяльності громади є лісове господарство. Лісогосподарську діяльність на території громади здійснює ДП «Осмолодське лісове господарство» – основне бюджетоутворююче промислове підприємство, що діє на території громади та найбільше підприємство Прикарпаття серед галузевих державних підприємств.
Стратегічно важливим для розвитку економіки, наповнення місцевого бюджету, забезпечення зайнятості населення територіальної громади є діяльність інших підприємств, що займаються лісозаготівельною та деревообробною діяльністю, зокрема ПП «Фашори», ПП «Бевзун». ПП «Бевзун» займається виготовленням корпусних меблів з натуральної деревини. На підприємстві встановлено сертифіковане австрійське обладнання, виробничий цикл підприємства сформований за принципом безвідходного виробництва. ПП Фашори» займається лісопильним та стругальним виробництвом та ДП «Осмолодський ЛГ» – лісозаготівлею. Велику частку деревообробної галузі на території громади займають ФОПи. Також слід відзначити підприємства з виробництва мінеральних вод – ПАТ «Підгір’я», ТзОВ «ГАНЦ».
На території громади функціонує 201 торговельний заклад, з них 123 продуктових магазинів, 3 продуктових супермаркети («Наш край», «Рукавичка», «Spar»), 75 господарських та спеціалізованих магазинів. На даний час підприємництво в громаді продовжує розвиватися, особливо в сфері торгівлі та надання послуг.
При визначенні показників Прогнозу на середньостроковий період враховано наступні положення і показники, визначенні Бюджетною декларацією:
- продовження справляння військового збору;
- застосування до 2024року включно індексу споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, а також для цілей оподаткування єдиним податком четвертої групи, із значенням 100 %;
- збереження зарахування 5 відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення до місцевих бюджетів за місцем видобутку корисних копалин та 37% рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.
- застосування чинних ставок оподаткування основних податків.
Показники, визначені Бюджетною декларацією, які враховано при складанні Прогнозу:
Прогноз доходів та видатків бюджету на 2022 – 2024 роки визначений на підставі прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, чинних норм податкового та бюджетного законодавства.
- Ріст ПДФО – 2022 – 116,8 % 2023 – 114,1% 2024 – 114,0 %
- Індекс споживчих цін – 2022 – 106,2 %
2023 – 105,3 %
2024 – 105,0 %
Мінімальна ЗП
- з 01.01.2022 – 6 500 гривень.
- з 01.10.2022 – 6 700 гривень. (+8,4%)
- з 01.01.2023 – 7 176 гривень. (+9,6%)
- з 01.01.2024 – 7 665 гривень. (+6,8%)
Прожитковий мінімум на 1 особу
- з 01.01.2022 – 2393 грн. (з 1 липня – 2508 гривень, з 1 грудня – 2589 гривень).
- з 01.01.2023 – 2589 грн. (з 1 липня – 2713 гривень, з 1 грудня – 2778 гривень).
- з 01.01.2024 – 2778 грн. (з 1 липня – 2911 гривень, з 1 грудня – 2972 гривень).
ІІІ. Загальні показники бюджету
Загальні показники Прогнозу на середньостроковий період сформовано на основі стратегічних, програмних документах країни і територіальної громади, положень та показників, визначених на відповідні бюджетні періоди прогнозом, схваленим у попередньому бюджетному періоді, та з урахуванням:
- податкового потенціалу громади;
- оцінки результативності та ефективності використання бюджетних коштів;
- обґрунтованості розподілу фінансового ресурсу за напрямками використання;
- збалансованості показників.
Обсяг ресурсу бюджету у 2022-2024 роках прогнозується в обсягах :
у 2022 році – 190389,0 тис. грн,
у 2023 році – 209990,6 тис. грн,
у 2024 році – 229006,4 тис. грн..
У співставних умовах середньорічний темп росту надходжень та витрат складає 107,7%. Загальні показники надходжень до бюджету та загальні граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету у розрізі років середньострокового періоду наведені у додатку 1 до прогнозу бюджету.
ІV. Показники доходів бюджету
Прогноз дохідної частини бюджету розроблено відповідно до норм бюджетно-податкового законодавства, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, особливостей податкової політики, передбачених Бюджетною декларацією, положень нормативно-правових актів селищної ради про встановлення місцевих податків та зборів.
Стратегічними цілями податкової політики в середньостроковому періоді є:
- підвищення якості адміністрування місцевих податків та зборів;
- ефективне акумулювання ресурсів, необхідних для виконання селищною радою функцій;
- сприяння економічному та інвестиційному розвитку громади;
- активізація податкового потенціалу громади.
З метою збільшення податкової бази та залучення додаткових надходжень до селищного бюджету визначено такі пріоритетні завдання:
- сприяння розвитку бюджетоутворюючих підприємств;
- поліпшення економічних, правових та організаційних умов для залучення інвестиційних ресурсів та задіяння земельного потенціалу громади;
- впровадження заходів, спрямованих на дерегуляцію підприємницької діяльності, поліпшення бізнес-клімату.
Для виконання пріоритетних завдань передбачається здійснити наступні заходи:
| № | Перелік заходів | Очікувані результати |
| 1. | Провести в установленому порядку перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання ними норм законодавства в частині оплати праці у розмірі не менше мінімальної заробітної плати | Підвищення рівня зайнятості та соціального забезпечення населення, зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб |
| 2. | Провести інвентаризацію земельних ділянок | Задіяння земельного потенціалу громади для залучення інвестицій, збільшення надходжень плати за землю |
| 3 | Продовжити проведення нормативної грошової оцінки земель | |
| 4. | Перегляд укладених договорів оренди земельних ділянок на предмет відповідності розміру орендної плати нормам Податкового кодексу України | |
| 5. | Сприяти реєстрації фізичних осіб-підприємців у доступній формі та у найкоротші терміни. | Розширення сфер діяльності малого бізнесу, зростання надходжень єдиного податку |
| 6. | Здійснити моніторинг податкового боргу платників податків до бюджету та провести претензійно-позовну роботу щодо його зменшення | Підвищення податкової дисципліни на території громади, зменшення податкового боргу |
Прогнозні показники доходів бюджету сформовані на основі існуючої податкової бази та реалізації пріоритетних завдань із розширення її потенціалу. Показники доходів бюджету громади наведені в додатку 2 до прогнозу бюджету.
Доходи селищного бюджету на 2021 – 2024 роки
тис. гривень
| Найменування показника | 2020 рік (факт) | 2021 рік (план зі змінами) | 2022 рік (прогноз) | 2023 рік (прогноз) | 2024 рік (прогноз) |
| Всього доходів (без урахування міжбюджетних трансфертів) | 41534,1 | 45628,7 | 47930,1 | 50389,8 | |
| загальний фонд | 40026,1 | 44009,5 | 46209,8 | 48577,9 | |
| спеціальний фонд | 1508,0 | 1619,2 | 1720,4 | 1811,9 | |
| Офіційні трансферти з державного бюджету | 134501,5 | 144760,3 | 162060,5 | 178616,6 | |
| загальний фонд | 134501,5 | 144760,3 | 162060,5 | 178616,6 | |
| спеціальний фонд | 0 | 0 | 0 | 0 | |
| Трансферти з інших місцевих бюджетів | 7305,5 | ||||
| загальний фонд | 5790,7 | ||||
| спеціальний фонд | 1514,8 | ||||
| Разом доходів | 183341,1 | 190389,0 | 209990,6 | 229006,4 | |
| загальний фонд | 180318,3 | 188769,8 | 208270,3 | 227194,5 | |
| спеціальний фонд | 3022,8 | 1619,2 | 1720,4 | 1811,9 |
Основними джерелами формування дохідної частини бюджету громади (без урахування міжбюджетних трансфертів) є:
- податок та збір на доходи фізичних осіб – 57,8 % від загального обсягу доходів. Темпи росту податку на доходи фізичних осіб прогнозуються у 2022 році на рівні 10%, у 2023 році – на 5% та у 2024 році – на 5%.
Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб, сталого підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, подальшого зростання середньомісячної заробітної плати найманих працівників шляхом збільшення продуктивності праці, легалізації виплати заробітної плати.
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів – 12 % від загального обсягу доходів, темпи росту якого у 2022 році становлять 10%, у 2023 році – на 5%, у 2024 році – на 6%.
- єдиний податок, обсяг якого становить 13,6%. Темпи росту єдиного податку прогнозуються у 2022 році на рівні 10 %, у 2023 році – на 5 % та у 2024 році – на 5%.
Прогнозний обсяг єдиного податку на 2022-2024 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, за ставками, встановленими рішенням Перегінської селищної ради від 22.06.2021р № 238-10/2021.
- податок на майно – 8,5% від загального обсягу доходів. Темпи росту податку на майно прогнозуються у 2022 році на рівні 9,5%, у 2023 році – на 5 %, у 2024 році – на 5 %
Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2022-2024 роки проведено за підсумками фактичних надходжень за попередні роки, за ставками, визначеними рішенням Перегінської селищної ради від 22.06.2021р № 238-10/2021 , щодо земельного податку , орендної плати, з урахуванням перегляду договорів оренди земельних ділянок в частині збільшення розміру орендної плати, поновлення строку дії договорів оренди, прийняття рішень про встановлення факту користування земельною ділянкою без оформлення правовстановлювальних документів, погашення податкового боргу, а також застосування індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення відповідно до вимог Податкового кодексу України.
- акцизний податок – 1,44 %. Темпи росту акцизного податку прогнозуються у 2022 році на рівні 10 %, у 2023 році – на 5 % та у 2024 році – на 5 %.
Прогнозні надходження акцизного податку на 2022-2024 роки розраховані виходячи з фактичних надходжень, розширення бази оподаткування, за ставкою 5 % в частині акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну) та з урахуванням вимог діючого законодавства щодо спрямування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального в розмірі 13,44 % до бюджетів територіальних громад.
Значну питому вагу у структурі доходів бюджету в 2021 році складають міжбюджетні трансферти з державного бюджету та з інших місцевих бюджетів – 77,2 % від загального обсягу доходів. Основними трансфертами є освітня субвенція (69,2%), базова дотація (26,5%).
V. Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, гарантованого територіальною громадою міста боргу і надання місцевих гарантій
На момент складання прогнозу бюджету на 2022-2024 роки в Перегінській селищній територіальній громаді відсутні боргові зобов’язанння та в середньостроковому періоді не плануються.
VІ. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
Прогноз видаткової частини бюджету розроблено відповідно до положень бюджетно-галузевого законодавства, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, пріоритетів бюджетної політики, передбачених Бюджетною декларацією, розрахованих прогнозних показників дохідної частини бюджету та з урахуванням особливостей реформ, які впроваджуються у відповідних галузях.
В першу чергу при формуванні видаткової частини прогнозу бюджету враховано вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення
потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно
до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги
зв’язку, які споживаються бюджетними установами та некомерційними підприємствами охорони здоров’я.
Враховані також обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної
роботи установ та закладів соціально – культурної сфери, надання соціальних гарантій для малозахищених категорій громадян, підтримки в належному стані
об’єктів житлово – комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури, впровадження заходів з енергозбереження (енергоефективності), виконання в межах фінансових можливостей цільових (комплексних) програм.
Прогнозні показники видатків та кредитування бюджету Перегінської селищної територіальної громади на 2022 – 2024 роки відображені на підставі поданих головними розпорядниками коштів пропозицій до Прогнозу, а саме:
- граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів – додаток 6;
- граничні показники видатків бюджету за типовою программною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – додаток 7.
Основною метою розподілу коштів бюджету є забезпечення надання якісних публічних послуг та підвищення життєвого рівня населення громади. Для її досягнення передбачено виконання завдань у кожній сфері.
Органи місцевого самоврядування
Пріоритетним завданням органів місцевого самоврядування є забезпечення здійснення повноважень, наданих Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами.
У 2022- 2024 роках планується здійснювати такі заходи:
– забезпечення виконання наданих законодавством повноважень у відповідній сфері державної політики;
– організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності селищної ради.
Для здійснення запланованих заходів передбачено у 2022 році – 25219,0тис грн, в 2023 році – 27110,2 тис грн, в 2024 році – 28960,9 тис гривень.
Житлово-комунальне господарство
Пріоритетом розвитку житлово-комунального господарства територіальної громади є підвищення якості надання житлово-комунальних послуг та покращення стану благоустрою населених пунктів.
Основні цілі державної політики та місцевого розвитку у цій сфері полягають у:
- забезпеченні реалізації державної політики щодо регіонального розвитку, передусім у сфері благоустрою житлово-комунального господарства населених пунктів громади;
- підвищення рівня безпеки та комфортність проживання у населених пунктах громади;
- поліпшення якості житлово-комунального обслуговування сільського населення;
Для досягнення визначених цілей передбачено виконання наступних завдань:
– організації благоустрою населених пунктів, озеленення, створення місць відпочинку, збирання та захоронення твердих побутових відходів; утримання в належному стані кладовищ;
– поточний ремонт вуличного освітлення та регулювання споживання електричної енергії, раціональне її використання;
Для здійснення запланованих заходів передбачено у 2022 році – 3521,7тис. грн, в 2023 році – 4052,3 тис. грн, в 2024 році – 4622,2 тис. грн.
Освіта
Пріоритетом розвитку галузі освіта є забезпечення максимального задоволення освітніх потреб мешканців об’єднаної територіальної громади, формування доступної та якісної системи освіти і виховання, що відповідає сучасним тенденціям розвитку суспільства керуючись Законом України «Про освіту». Основні цілі державної політики та місцевого розвитку у сфері освіти полягають у забезпеченні права дитини на доступність здобуття якісної, сучасної та доступної освіти.
Для досягнення визначених цілей передбачено виконання заходів:
- забезпечення умов для реалізації здібностей, інтересів, потреб кожної дитини, її різнобічного розвитку;
- забезпечення умов для сучасних моделей професійного та особистісного розвитку педагогів, підготовка педагогічних кадрів до побудови виховання в сучасних умовах інноваційних змін;
- забезпечення нового освітнього простору та дизайну, зміцнення матеріально-технічної бази та оновлення комп’ютерної техніки закладів освіти;
- створення належних умов для безперешкодного доступу дітей з особливими освітніми потребами до приміщень закладів освіти та навчальних кабінетів;
- організація інклюзивного навчання у закладах освіти;
- залучення вихованців закладів дошкільної освіти та учнів закладів загальної середньої освіти до активного дозвілля;
- осучаснення інтер’єру, створення сприятливих, комфортних та безпечних умов перебування в закладах освіти;
- забезпечення транспортними послугами та супровід під час підвезення дітей з віддалених селищ до місця навчання і у зворотному напрямку.
Очікувані показники досягнення цілей:
- підвищення рівня охоплення дітей дошкільного віку дошкільною освітою;
- подальше забезпечення якісною корекційно-розвитковою роботою з учнями з особливими освітніми потребами, залучення дітей та їх батьків до здорового способу життя, активного відпочинку;
- подальше забезпечення всіх закладів освіти сучасним комп’ютерним та мультимедійним обладнанням;
- підвищення створення комфортних умов освітнього простору для навчання, придбання сучасних меблів для початкових класів, засобів навчання та забезпечення підручниками нового покоління.
Для здійснення запланованих заходів передбачено у 2022 році – 149131,2тис грн, в 2023 році – 165565,7 тис грн, в 2024 році – 181448,7 тис грн.
Охорона здоров’я та соціальна політика.
Пріоритетами розвитку галузі охорони здоров’я є продовження реформування системи охорони здоров’я з метою забезпечення універсального доступу громадян до гарантованого пакета необхідних медичних послуг та лікарських засобів. Покращення стану здоров’я населення області шляхом забезпечення доступу до основних медичних послуг є важливим напрямом реалізації політики у сфері охорони здоров’я.
Основні цілі державної політики у сфері охорони здоров’я полягають у :
– запровадженні нових підходів до організації роботи закладів охорони здоров’я та їх фінансового забезпечення;
– подальшому розвитку системи медичного обслуговування населення та реформування системи охорони здоров’я;
– створення умов для належного функціонування мережі закладів охорони здоров’я.
Пріоритетним завданням у сфері соціального захисту та соціального забезпечення є продовження реалізації соціальних ініціатив;
– реалізація політики у сфері соціального захисту населення, яке проживає на території Перегінської територіальної громади;
-підвищення життєвого рівня за рахунок надання пільг та допомог малозабезпеченим верствам населення;
-забезпечення соціального захисту громадян, учасників АТО та членів їхніх родин;
-сприяння у задоволенні соціальних потреб сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, шляхом надання цільової допомоги, послуг;
-організація результативної роботи з реабілітації бездоглядних та безпритульних дітей, розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Основні завдання та заходи на 2022-2024 роки:
– створення умов для надання всебічної соціальної допомоги найбільш вразливим верствам населення;
– сприяння підвищенню рівня соціальної захищеності населення, підтримки ветеранів війни, інвалідів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС;
– соціальний захист учасників АТО та членів їхніх родин;
– забезпечення ефективної діяльності установ соціальної сфери;
– розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Очікувані результати, які планується досягти:
– покращення інформування населення щодо можливості отримання державних соціальних допомог;
– поліпшення стану соціальної захищеності населення, сімей з дітьми, осіб з інвалідністю, учасників АТО, ветеранів війни, праці, осіб похилого віку, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, внутрішньо переміщених осіб, осіб, які опинились в складних життєвих обставинах;
– зменшення кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування шляхом сприяння усиновлення їх громадянами України.
В середньостроковому періоді плануються видатки в галузі охорона здоров’я та соціальної політики у 2022 році – 4306,5 тис. грн., в 2023 році – 4737,7 тис. грн., в 2024 році – 5227,0 тис. грн.
Культура
Головним напрямком галузі є забезпечення розвитку культури і духовності населення Перегінської селищної територіальної громади, створення максимально сприятливих умов для творчого розвитку, відродження народної творчості та популяризації національних звичаїв та обрядів, проведення різноманітних соціальних культурних проектів.
Для досягнення визначених цілей передбачено виконання заходів:
- зміцнення, модернізація, оновлення матеріально-технічної бази закладів культури об’єднаної територіальної громади;
- поповнення бібліотечних фондів централізованої бібліотечної системи, підписка періодичних видань;
- автоматизація та програмне забезпечення бібліотечних процесів;
- створення умов для реалізації державної культурної політики на території громади;
- забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів і здібностей учнів школи мистецтв;
- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації працівників культури, підвищення їх соціального статусу, професійного рівня, фахової майстерності;
- проведення та підготовка культурно-масових мистецьких заходів до державних та громадських свят.
Очікувані результати, які планується досягти:
- забезпечення умов для розвитку доступної та якісної системи культури в об’єднаній територіальній громаді відповідно до вимог;
- збереження національної культурної спадщини, рухомих та нерухомих пам’яток і цінностей, музеїв, як основи національної культури;
- гарантування свободи художньої творчості, участь громадських організацій в культурному житті громади;
- створення оптимальних умов для реалізації бібліотеками своїх соціальних функцій, забезпечення літературою та підвищення їх ролі як інформаційно-культурних центрів;
- створення сучасної матеріально-технічної бази закладів культури, розширення їх функцій, збільшення відвідуваності, вільний доступ жителів громади до інформаційних ресурсів;
- підтримка ефективного рівня діяльності клубних закладів.
Для здійснення запланованих заходів передбачено у 2022 році – 10776,7 тис грн., 2023 – 11570,8 тис грн, 2024 – 12313,2 тис грн..
Загальний обсяг видатків та надання кредитів з бюджету у 2022 році передбачається в сумі 190,4 млн грн, у 2023 році – 210,0 млн грн, у 2024 році – 229,0 млн. гривень. Середньорічний темп росту складає 109,5%. Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів наведено в додатку 6.
В структурі граничних показників видатків (додаток 7) в середньостроковому періоді найбільшупитому вагу займають видатки на освіту – 79,6,0%, державне управління 9,9%, культура і мистецтво – 2,7%.
VIІ. Капітальні вкладення з бюджету.
Однією із стратегічних цілей плану Перегінської територіальної громади є розвиток транспортної інфраструктури та приведення її у відповідність до потреб громади. Саме тому в 2021році призначено кошти на капітальний ремонт доріг комунальної власності, а також на інші інвестиційні проекти.
Обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів та показники бюджету розвитку за основними видами надходжень та обсягами витрат у 2021році наведені у додатках 9, 10.
При складанні прогнозу бюджетуПерегінської селищної ТГна 2022-2024роки кошти на капітальні видатки по бюджету розвитку не плануються.
VІII. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами.
Основною метою побудови міжбюджетних відносин на середньостроковий період є забезпечення надання якісних послуг жителям громади та підвищення ефективності використання коштів Перегінського селищного бюджету.
Обсяги міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів для бюджету Перегінської селищної ради на 2022-2024 роки (освітня субвенція, базова дотація) передбачається на підставі Бюджетної декларації, прийнятої Верховною Радою України 15 липня 2021 року. Прогнозований обсяг трансфертів з державного бюджету складає у 2022 р. – 144,8 млн грн, у 2023 р. – 162,1 млн грн, у 2024 р. – 178,6 млн грн.
Показники трансфертів з інших місцевих бюджетів та їх характеристика наведено у додатку 11 до Прогнозу селищного бюджету.
В 2021 році з Перегінського місцевого бюджету заплановано наступні міжбюджетні трансферти:
- субвенцію Рожнятівській ТГ в сумі 205 тис грн. на відшкодування комунальних послуг для КНП «Центр надання первинної медичної допомоги».
- субвенцію обласному бюджету Івано-Франківської області в сумі 1 млн. гривень як співфінансування на капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Шевченка в с.Закерничне Перегінської селищної ради та 1 млн. гривень на організацію дорожнього руху по вул. Січових Стрільців (поточний ремонт на окремих ділянках) в смт. Перегінське.
- субвенцію державному бюджету в сумі 210 тис.гривень для реалізації «Програми профілактики злочинності, зміцнення правопорядку, захисту прав і свобод громадян на 2021-2025 рр.»
На момент складання Прогнозу в середньостроковому періоді надання міжбюджетних трансфертів з місцевого бюджету іншим бюджетам не плануються (додаток 12).
IX. Інші положення та показники прогнозу бюджету
В прогнозі бюджету Перегінської селищної територіальної
громади на 2022-2024 роки наявні наступні додатки:
- додаток 1 «Загальні показники бюджету»;
- додаток 2 «Показники доходів бюджету»;
- додаток 3 «Показники фінансування бюджету»;
- додаток 6 «Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів»;
- додаток 7 «Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;
- додаток11«Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»;
Не подаються у зв’язку з відсутністю показників:
- додаток 4 «Показники місцевого боргу»;
- додаток 5 «Показники гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста боргу і надання місцевих гарантій»;
- додаток 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету».
- додаток 9 «Показники бюджету розвитку»;
- додаток 10 «Обсяги капітальних вкладень місцевого бюджету у розрізі інвестиційних проектів».
- додаток12 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам».
Начальник фінансового відділу Лідія ВАГИЛЕВИЧ